niedziela, 19 czerwca 2016

Uprawiane piri-piri w hydroponice

Outsiderem w zastosowanym systemie hydroponicznym z napowietrzaniem jeszcze niedawno było piri-piri. W przeciągu 4 dni piri-piri dogoniło habanero red i trynidad moruga i te odmiany mają po 20 cm wysokości. Natomiast Aji Lemon drop urosła o 8 cm i mierzy już 30 cm.A sam system spisuje się rewelacyjnie.
System hydro nr 2 -  od lewej 2x Trinidad moruga scorpion yellow, Habanero red i 2x Aji Lemon Drop

Statystyka pomiarów hydro

Zaskoczył mnie wzrost EC i ppm w systemie 1, ale wpływ miało na to poziom wody, który przed uzupełnieniem stanowił 56% początkowego stanu. W poprzednim pomiarze ubytek był na poziomie 25%. Po dodaniu 1012 ml wody, zmierzyłem ponownie EC i postanowiłem dodać jedynie 3ml nawozu Hesi Hydro Bloom. W systemie nr 2 uzupełniłem 1150 ml wody (50% pojemności pojemnika) - wzrost o 32% oraz dodałem 11ml nawozu.




pH ECppmwoda
System 1 przed 6,1 4,348216856%
po 6,0 3,53017151012
System 2 przed 6,1 3,892150350%
po 5,9 3,57218031150

A jeśl chodzi o poziomkę i miętę to jedynie mięta ładnie wzrasta a poziomka ledwie wegetuje. Ale zostawię ją do końca uprawy
Z lewej system hydro 1 i w nim od dołu mięta (lewa), poziomka (prawa), Habanero Red, 2x Piri-Piri
Z prawej system hydro 2
System wiaderkowy bez napowietrzania - rozwój papryk dobry, ale mało satysfakcjonujący. Do końca czerwca pozostawię je w spokoju a później zadecyduję co dalej. Zastanawiam się gdzie został popełniony błąd i jaki wpływ na rozwój miał brak napowietrzania. Ale wydaje mi się, że początkowy poziom wody był za niski.
System wiaderkowy (5L) bez napowietrzania
Doniczki hydroponiczne - moruga po usunięciu głównego stożka wzrostu rośnie ładnie i boczne pędy rozwijają się prawidłowo, natomiast piri-piri i habanero brak spektakularnego wzrostu - powoli sobie rosną.
Piri-piri
Trynidad Moruga Scorpion Yellow
Habanero Red
Papryki w ziemi - tradycyjna uprawa. Pierwsze przesadzone 3 sztuki piri-piri rosną powoli. W pozostałych kubkach lemon i piri-piri rosną, habanero i moruga ociągają się - patrząc na wielkość roślin, raczej w tym sezonie nie należy się spodziewać owoców.
3x Piri-piri
6 papryczek w ziemi

Rzut na całą uprawę poza systemami hydroponicznymi

Lawenda

Dwie siewki mają po 2 główne pędy i kilka mniejszych, są jeszcze dwie siewki, młodsze o około 3 tygodni, które pozostają w cieniu. Ale na jednej z nich też zastosowałem trening, co prawda nie użyłem sznurka a jedynie podłożyłem ją pod inny pęd. Czwartą siewkę zostawię naturze.

Klon

Postanowiłem przesadzić siewkę klona od tymianku do innej doniczki. W tygodniu przeszła ulewa i jeden z liścieni ucierpiał. Ale już pojawia się druga para liści właściwych. Za tydzień powinienem być pewien jaki to gatunek klona - zwyczajny czy jawor.
Klon (Acer)

Nowy eksperyment

Tym razem postanowiłem wysiać sałatę - rzymską i lodową i hodować ją hydroponicznie. Nasiona wrzuciłem do kostek wełny mineralnej a po ok 10-12 dniach przeniosę je do pojemnika z wodą (pH 5,8) i będę nawoził tym samym nawozem, którego użyłem do papryk w wiaderkach bez napowietrzania. W przypadku sałaty użyję puszek po mleku modyfikowanym (400, 800 ml pojemności), uzupełnię wodą o pH 5,8 i dodam 3g nawozu NPK 6-18-36, 3g azotanu wapnia oraz 2g siarczan magnezu na każde 4 litry wody.
Sałata siewna - z lewej 2x lodowa, z prawej 2x rzymska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz