wtorek, 11 kwietnia 2017

Carolina Reaper Orange - przenosiny

Carolina Reaper Orange w 0,9l słoiku
2 dni temu zauważyłem, że w słoiku, w którym rośnie Carolina Reaper, nie ma wody. Po dodaniu świeżej ilość składników mineralnych była niewielka, dodatkowo na liściach pojawiły się ciemne plamy świadczące o niedobrze minerałów. Planowałem w maju przenieść roślinę do docelowego pojemnika - wiaderka o pojemności 15 litrów, ale skoro roślina pochłania spore ilości wody i nawozu, postanowiłem zrobić to teraz. 12,5 litra wody odstało w wiaderku przez 48h i dziś dodałem nawozu:
- 16,6g Feretisal
- 11,1g siarczanu magnezu (sól gorzka, epsom)
- 16,6g azotanu wapnia (saletry wapniowej)
30 ml wody utlenionej i 5ml 35% kwasu ortofosforowego do obniżenia pH do poziomu 6,2. EC roztworu wyniosło 3,95 mS/cm. Choć wiaderko jest 15 litrowe to rzeczywista pojemność uwzględniając przestrzeń na korzenie powietrzne wynosi 12,5 litra.

Wiaderko wzbogaciłem o napowietrzanie i tym samym można zakwalifikować system jako Deep Water Culture. Przesadzona kilka dni temu Mystery Mediterranean ma od dziś również napowietrzanie.

Carolina Reaper Orange w wiaderku 15 litrowym

2 komentarze:

  1. Witam, czym napowietrzasz swoje uprawy hydro?

    OdpowiedzUsuń
  2. napowietrzacz do akwarium 5W, 3,5l/min, regulowana moc, wężyk, zawory zwrotne i kamienie napowietrzające - to cała moja instalacja, wystarczy na pewno na 5 pojemników, choć w tym roku sprawdzę czy da radę w 7 pojemnikach, jeśli nie to mam jeszcze jedną małą pompkę 1.5W

    OdpowiedzUsuń