środa, 31 maja 2017

Kwiaty na Carolina Reaper Orange

W tym tygodniu odmiana Carolina Reaper Orange zakwitła, na razie trzy pąki ukazały kwiaty, ale kolejne czekają. Dziś dodałem do 5l wiaderka napowietrzanie, przechodząc z metody Kratky na system Deep Water Culture (DWC) - napowietrzanie wody wpłynie pozytywnie na rozwój korzeni oraz na ogólny stan rośliny. Przy okazji wymieniłem wodę, na dnie było sporo kamienia - pierwszy raz się z tym spotkałem, ale powód jest prosty, częste dolewanie wody, roślina w większości pobiera czystą wodę, a minerały pozostają, z czasem gdy stężenie wzrasta wytrąca się osad - podobnie jak podczas gotowania wody w czajniku. Roślina w wiaderku 5l wylądowała 15 marca i jeśli mnie pamięć nie myli to od tego czasu nie zmieniałem wody. Dwa i pół miesiąca - kamień miał prawo się wytrącić.
Do statystyk: wiek 27 tygodni, 14 tygodni po pierwszym przycięciu, 7 tygodni po drugim przycięciu rośliny.
Pierwsze kwiaty na Carolina Reaper Orange
Carolina Reaper Orange

Expolsive Ember (wiek 27 tygodni) bardzo cieszy oko, zawiązują się kolejne jagody.
Explosive Ember
Trinidad Moruga Scorpion Yellow w uprawie podwójnego kubka os 18 kwietnia, tydzień temu przycięty szczyt, pojawiły się dwa boczne pędy. Zwiększyłem również miejsce dla korzeni, bardzo chętnie wypełniają nową przestrzeń. Myślę, że za 2-3 tygodnie przesadzę ją do 7-8 litrowej doniczki.
Trinidad Moruga Scorpion YellowTrinidad Moruga Scorpion Yellow - system korzeniowy w kubku 250ml
Thai Chili (wiek 36 tygodni) bardzo mocno owocuje, w tym momencie na krzaku jest dobre 40 papryk w różnej fazie wybarwiania. Do tej pory 5 zostało już zerwanych i skonsumowanych. Ostrość nie powala na kolana, delikatnie tylko daje znać, że jest to chili. Idealny dodatek do pochrupania podczas śniadania.
Thai Chili
Jagody na Thai Chili

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz