środa, 14 marca 2018

Hydroprzedszkole - zwiększenie stężenia pożywki

Przyglądając się liściom papryk, zauważyłem, że niektóre mają dość blade liście. Zrobiłem pomiar przewodności i EC wyniosło 1,6mS/cm. Bardzo dziwna sytuacja, skoro w momencie wstawienia roślin EC było 2.8. Tak młode rośliny nie mogły pobrać takiej ilości minerałów. Pytanie gdzie się one podziały. Czy może to był błąd pomiarowy pierwszego dnia? Jeśli nie to możliwe, że minerały wytrąciły się na dnie pojemnika w postaci osadu.Co prawda zauważyłem biały nalot na dnie, ale myślałem, że to wytrąciły się węglany i siarczany wapnia.
Nie zastanawiając się dłużej dodałem następującą standardową mieszankę nawozów:
  • 2,1g nawozu Fertisal
  • 1,46g siarczanu magnezu MgSO4
  • 2,1g azotanu wapnia Ca(NO3)2
Te ułamkowe wartości nawozów wynikają z faktu, że zawsze przygotowuję koncentrat nawozów, w jednej 0,5l butelce (roztwór A) w 500ml wody rozpuszczam 30g Fertisala i 20g siarczanu magnezu a w drugiej butelce (roztwór B) w 500ml wody  rozpuszczam 30g azotanu wapnia. W tym przypadku dodałem po 35ml roztworu A i 35ml roztworu B.
Dodałem również 35ml nawozu Hesi Hydro Grow, który nadal mam na półce, a kupiłem go 2 lata temu, kiedy rozpoczynałem zabawę z hydroponiką. Zawiera on dodatkowe składniki  (witaminy B1, B2, B3, B12, cukry roślinne oraz aminokwasy), które będą miały pozytywny wpływ na rośliny.
Hydroprzedszkole w dniach 2-13.02

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz