czwartek, 7 lipca 2016

Powrót szkodników - miniarka i jakiś żuczek

We wtorek zauważyłem, że znowu pojawiły się tunele na jednym z liści, efekt żerowania larwy miniarki.


Oraz pojawił się jakiś żuczek, który podziurkował liść jak ser szwajcarski

Dlatego postanowił zrobić oprysk, by więcej żaden szkodnik się nie pojawił. Postawiłem na naturalne repelenty i składniki mikstury to:
  • cebula, czosnek, pieprz, chili
  • liście aromatycznych ziół (cynamon, bazylia, mięta, estragon)
  • liście złociecia, wrotycza
  • olej, szare mydło
Ja użyłem cebuli, czosnku, pieprzu, chili, bazylii, oleju i mydła. Dodałem wodę i wszystko zmiksowałem. Pozostawiłem na kilka godzin w ciemnym, ciepłym miejscu, następnie odcedziłem. Taką miksturą wczoraj przeprowadziłem oprysk. Mam nadzieję, że będzie skuteczny. Przekonam się za kilka dni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz